НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ВІДДІЛУ ОСВІТУ КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКОЇ РДА

ГРАФІК РОБОТИ

психологічної служби

Боярської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 4

Сумцової Світлани Євгеніївни

на 2018-2019 н.р.

Дні тижня Інтервали робочого часу
з 09.00 год по 16.00 год
Понеділок (початкова школа) 09.00-16.00 11.00-14.00 - консультування учасників освітнього процесу, вчителів, батьків
Вівторок (старша школа) 09.00-16.00 09.00-13.00 - групова, індивідуальна психодіагностика
Середа (1, 3 тиждень місяця – старша школа; 2,4 тиждень місяця – молодша школа) 09.00-16.00 11.00-14.00 - консультування учасників освітнього процесу, вчителів, батьків
Четвер (початкова школа) 09.00-16.00 09.00-13.00 групова , індивідуальна психодіагностика
П’ятниця (старша школа) 09.00-16.00 11.00 -14.00 - консультування учасників освітнього процесу, вчителів, батьків

/Files/images/DSC_0327.JPG


Сумцова Світлана Євгеніївна - соціальний педагог

Комплексне вивчення особистості учня:

1.Опитувальник «Девіантна поведінка особистості»

2.Анкета оцінка взаємин підлітка з класом

3.Анкета визначення вмінь саморегуляції та особливостей мотивації

4.Опитувальник«Наскільки ти адаптований до життя?» (За Фурманом)

5.Методика «Закінчи речення».

6.Анкета «Життєві компетентності випускника школи».

7.Проективна методика дослідження особистості (Модифікація В.Михайла) «Стосунки дитини з батьками, вчителями»

8.Методика «Стиль поведінки»

9.Методика «Вивчення рівня соціалізації старшокласників»

10.Методика «Агресивна поведінка»(заЄ.Ільїним та П. Ковальовим)

11.Методика «Дослідження самооцінки»(За Т. Дембо, С. Рубінштейном)

12.Анкета «Вивчення схильності учнів до шкідливих звичок»

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

1. Уникайте конфліктів, щоб не провокувати свою дитину.

2. Зважайте на те, що дитина вже виросла і має право на свою думку, а грубість, можливо, — намагання звільнитися від вашої опіки.

3. Найбільше підлітки не люблять батьківських повчань — тому ефективнішою буде спокійна, ввічлива розмова без категоричних оцінок і настанов.

4. Батьківський авторитет для дитини повинен бути непохитним. Якщо дорослі демонструють нестримність, істерію, непослідовність — важко чекати від дитини кращої поведінки.

Підліток хоче відчути себе дорослим, самостійним, його дорослість виявляється у поведінці всупереч волі батьків. Коли підліток відчуває, що його думку поважають, радяться з ним, під­креслюють його значущість у сім'ї і школі, тоді він акцентуватиме увагу на своїй дорослості інакшим способом, поважатиме думку близьких.

Підлітку необхідне переконання, що він не байдужий для дорослих, його розуміють і намагаються допомогти у складній ситуації.

Соціальний педагог:

- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;

- приймає участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій;

- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;

- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;

- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);

- є посередником між школою, сім'єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.

Для учнів: У яких випадках звертатися до соціального педагога?

якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;

якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;

якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;

і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...

Як допомогти дитині під час вибору професії


Перед кожною родиною свого часу постає дуже хвилююче питання - яку професію обрати дитині після закінчення школи? Менше переймаються ті батьки, в родинах яких діти обирають трудовий шлях за традицією. Всім відомі, наприклад, робітничі династії. Іноді формуванню професійних традицій сприяє атмосфера родинного життя: так складаються сім’ї вчених, вчителів, артистів.
Але для більшості питання вибору професії є одним з найбільш складних. Дітям необхідна допомога дорослих, але допомога розумна. Батьки повинні стати радниками для дитини у пошуках улюбленої справи.
Вибір професії можна порівняти з системою рівнянь, що має декілька невідомих. Перше невідоме – світ професій. Їх десятки тисяч, і якщо не охопити поглядом все це різноманіття, хоча б в загальних рисах, вибір буде неповноцінним. Часто так і буває - обирають той фах, з яким встигли ознайомитися. Чи не залишиться за бортом якраз та професія, що найбільше відповідає схильностям вашого сина чи доньки?
Психологи ретельно вивчили професії, виявили найбільш характерні їхні ознаки і виокремили п’ять великих груп, п’ять типів професій в залежності від особливостей предмету праці: «людина–природа», «людина-техніка», «людина-людина», «людина–знакова система», «людина–художній образ». Кожен з п’яти типів поділяється за різними ознаками на менші групи. Поступово коло вибору звужується до декількох професій, які подобаються більше за інших, або й взагалі до однієї. Автор даної системи, професор Євгеній Олександрович Клімов, детально описує про це в своїй книзі «Як обрати професію», яку корисно прочитати батькам разом з дітьми.
Нарешті виділили коло професій, які подобаються доньці чи сину. І тут з’являється друге невідоме: чи будуть відповідати особисті якості дитини, риси характеру, темперамент тим вимогам, які висуває до людини дана робота. Якщо син або донька вже визначили для себе професію, радимо ознайомитися з її описом, професіограмою. Ця інформація дозволить вам зробити деякі попередні висновки про те, чи є у вашої дитини дані для опанування обраного фаху. Ідеальний вибір - коли вимоги професії співпадають з особистісними якостями людини.
Третє невідоме: визначити стан здоров’я. Встановити відповідність здоров’я людини вимогам, що висуває професія, - завдання лікаря. Саме тому кожен, хто вступає до навчального закладу, проходить обов’язковий медичний огляд. Щоб уникнути розчарувань, важливо своєчасно проконсультуватися з лікарем.
Четверте невідоме: в будь-якій роботі є свої тонкощі, нюанси, про які теорія не розповідає. Тому школярам важливо поспілкуватися з представниками обраної професії.
П’яте невідоме: куди піти вчитися? Вибір навчального закладу відіграє дуже важливу роль як для вас, так і для вашої дитини. Заздалегідь можна ознайомитися з «Довідником навчальних закладів» та отримати необхідну інформацію.
Пам’ятайте:
- Діти завжди потребують допомоги дорослих і не можуть самостійно обрати професію до душі.
- Батьківська допомога у виборі професії не повинна бути нав’язливою і замінювати бажання дитини бажанням батьків.
- Уважно прислухайтеся до намірів та прагнень своїх дітей, враховуйте їхні інтереси та схильності, спираючись на рівень розвитку їхніх здібностей, і радьте обирати ту професію, що найбільше їм підходить.
- Якщо радите дитині оволодіти тією чи іншою професією, ви повинні бути впевнені, що цей фах є найбільш підходящим для неї, не протипоказана її здоров’ю і є для неї цікавим.
- Обрана професія повинна бути актуальною на ринку праці та виправдати очікування щодо рівня заробітної плати.
- Якщо у вас виникають труднощі - звертайтеся в службу зайнятості! Вам завжди нададуть кваліфіковану пораду та допоможуть у питаннях професійного визначення.
Кожен стрибун знає, що стрибок буде значно краще, якщо зробити хороший розбіг. Рано чи пізно ваша дитина виросте і вибере свій життєвий шлях, вибере свій спосіб видобутку хліба насущного, тобто професію.
Однак у цьому питанні, як і в стрибках, важливий хороший розбіг, який додасть стрибка додатковий імпульс і вірний напрям. Чим раніше буде зроблено вибір майбутньої професії вашою дитиною, тим більше у нього час для розбігу, тим більше можна встигнути в підготовці його до майбутньої професійної діяльності, до трудового стрибка.
Тим не менш, занадто рано робити цей вибір теж не варто, тут занадто велика ціна помилки. Не всі таланти, здібності і схильності дитини можна розкрити відразу, часто на це потрібно тривалий час. І буде дуже прикро, якщо все дитинство дитини буде присвячено Світу Музики, а потім з'ясується, що справжнім його покликанням є футбол.
Деякі діти з самого раннього віку вже знають, ким вони будуть, коли виростуть. Одні марять небом або навіть космосом, інші - далекими країнами, морями-океанами, треті бачать себе полководцями, четверті - лікарями, вчителями, міліціонерами. Мало хто з дітей бачить себе в майбутньому клерком, бухгалтером і юристом, мріють, як правило, про героїчні і романтичних професіях. Більшість дітей хочуть бути тими, про кого був самий останній переглянутий мультик або прочитана книжка. Після серіалу про черепашку-ніндзя »вони хочуть бути ніндзя, але потім вони дивляться епопею про Гаррі Поттера і вже хочуть бути чарівниками і т.д.
Всі роботи, як писав поет, гарні - вибирай на смак. Однак дуже важливо зробити правильний вибір. Як і всякий вибір, вибір майбутньої професії здійснюється за певними критеріями і з певними обмеженнями. На мій погляд, найважливіший критерій - це отримання морального задоволення від професійної діяльності. Далі (і часто разом з цим) слід самореалізація, тобто розкриття в роботі талантів, здібностей і внутрішніх резервів людини. І лише потім йде престиж, прибутковість, зв'язку батьків, династичні й інші міркування.
Звичайно, акценти можуть бути розставлені і по-іншому. У кожній родині критерії свої. Але слід пам'ятати, що невірний вибір критеріїв може призвести до невірного рішення, яке дорого обійдеться вашій дитині.
Отже, на першому місці, з великим відривом йде інтерес до своєї справи. І це цілком очікувано, мало хто погодиться присвячувати своє життя і свій час того, що йому нецікаво, нехай навіть це приносить гарний доход. На другому місці віддача від своєї справи - моральне задоволення. І це теж цілком очікувано і зрозуміло - інтерес має заохочуватися віддачею, інакше він швидко згасає. Причому цікаво, що моральна віддача цінується в середньому вище матеріальної. На третьому місці - комфортний колектив, що підкреслює, що людина - істота соціальна, і важливо не тільки що і як він робить, важливо також з ким він цю справу робить. Відносини з оточуючими людьми, з колегами грають дуже важливу роль для більшості учасників анкетування. Всі ми, перш за все, - люди, а лише потім функціональні елементи тієї чи іншої системи. На четвертому й п'ятому місці - матеріальна віддача від роботи. Теж цілком очікуваний результат. Адже їсти, як то кажуть, хочеться завжди, і якщо улюблена справа не приносить доходу, доводиться його ділити з чимось ще, і врешті-решт людина може просто розчаруватися і змінити свою улюблену справу на якесь інше, також улюблене, але ще і прибуткова.
Риба шукає, де глибше, а людина - де риба.
А ось розкриття власних талантів та здібностей опинилося на одному з останніх місць. На жаль, але це так. На мій погляд, це один з негативних результатів відсутності професійної підготовки і допомоги з боку батьків, які відзначили майже всі опитані. Ось тут є привід задуматися.
Які типові помилки батьків у виборі критеріїв?
По-перше, у багатьох сім'ях і зовсім ніяких критеріїв вибору немає. Деяким батькам просто лінь чи ні часу займатися дитиною взагалі, а вже про його професійної орієнтації вони думають в останню чергу. Це призводить до випадкового вибору професії. Хоча іноді цей вибір виявляється вдалим.
По-друге, існують сімейні традиції. Наприклад, прадід був лікарем, дід був лікарем, батько був лікарем. Ким же ще бути синові? Питання навіть не стоїть. Це - династичні професії. І знову ж таки, іноді це призводить до успіху. Дитина з дитинства занурений у відповідне середовище, спілкується з представниками своєї майбутньої професії, має переваги у вигляді допомоги та зв'язків батьків, їхнього досвіду та протекції.
По-третє, часто на перший план виводяться гроші чи престиж професії.
«Мені все одно, де ти працюєш, аби ти заробляв багато і нас, батьків, забезпечував», - така позиція багатьох батьків і матерів.
Нарешті, багато чадолюбні батьки закликають дитини знайти таку роботу, щоб багато не напружуватися.
Де б не працювати, аби не працювати!
У всіх цих випадках дитина цілком може знайти те, що йому потрібно, і бути цілком успішним і щасливим, але такі випадки - швидше виняток, ніж правило. Це як виграш в лотерею - комусь щастить, але далеко не всім.
Як дізнатися, що вибір професії зроблено вірно? Дуже просто: якщо людина йде на роботу, як на свято, якщо справа «горить» в його руках, якщо він повністю розкривається у своїй справі, реалізує свої приховані таланти, швидко стає майстром у своїй справі, переживає почуття задоволеності своєю роботою, досягає успіху у своїх справах. Якщо робота одночасно є і його хобі - ось ознаки успішного вибору професії.
Відповідно, вибір професії зроблено невірно, якщо людина на роботі вимотує, йде на роботу, як на каторгу, мріє про обід, наприкінці робочого дня, п'ятниці, відпуску .., часто змінює роботу (не місце роботи, а саме роботу, спеціалізацію, напрямок діяльності), не росте професійно і не відчуває потреби в цьому, має різноманітні хобі, які займають в його житті набагато більш значне місце, ніж робота.
Безсумнівно, може статися так, що людина, яка зробила неправильний вибір, коли-небудь знайде те, що йому до душі. Але це може відбутися надто пізно, і буде «болісно боляче за безцільно прожиті роки».

Великий живописець Гойя знайшов своє покликання в образотворчому мистецтві у вельми поважному віці, десь у 40 років. Скільки б він зміг зробити, знайди він себе в живописі ще в юності!


Аналізуючи роботу соціального педагога, можна сказати, що:


- організаційно-методичні заходи, науково-методична робота, що передбачені планом, виконані в повному обсязі;

- здійснювалося корегування своєї діяльності у відповідності до запитів адміністрації навчального закладу;

- особливу увагу потрібно приділяти виявленню кризових сімей, бездоглядних дітей, дітей, які страждають від насилля.

Кiлькiсть переглядiв: 233

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.